torsdag 21 februari 2008

Andra världskriget.

Sitter här och lyssnar på Joamik Thåström, underbar musik. Jag har pluggat hela kvällen känns det som, okej jag sov lite också, men annars! Jag är ju verkligen inte den som pluggar i tid heller, så jag är sent ute eftersom att arbetet ska vara inne i morgon. Men det blir kaffe och musik, då kan jag hålla mig uppe lite längre idag kanske.

Somsagt har jag studerat (hehe, kultiverad jag låter) om andra världskriget, och jag skulle fördjupa mig i någonting, jag valde att jag trodde att Hitler var psykopat vilket han måste ha vart. Då kom jag in på en sida, psykopat.se, ska ta några stycken där ifrån;

"Psykopaten vet vad han vill och är beredd att göra vad som helst för att få sin vilja igenom. Psykopaten tar gärna åt sig äran när saker går bra men ser till att andra får skulden för misslyckanden.

Psykopaten är en farlig person att bli osams med eftersom psykopaten kommer göra allt som finns i hans makt för att få sin vilja igenom. Du kan aldrig vinna mot en psykopat. Det enda du kan göra är att isolera dig från psykopaten. Dvs se till att du slipper direkt kontakt med personen." Jag kan säga att jag känner igen mig i några personer faktiskt?

och jag verkar vara lite utav en narcissist.
Kolla in;

Narcissisten ser sig själv som mer värd än omgivningen.
Narcissisten kräver, och tycker sig ha rätt till mycket uppmärksamhet av sin omgivning.
Narcissisten kan inte se sina egna brister och svagheter.
Narcissisten kan inte känna medkänsla med sina medmänniskor.Han har en brist på empati.
Narcissisten kan inte ta kritik. Blir rasande och förödmjukad om han/hon blir kritiserad.

Okej, medkänsla känner jag väldigt mycket och jag ser mig verkligen inte mer värd en ommgivningen, för det vet jag att jag inte är, och jag ser mina brister. Men det andra känner jag igen mig på, haha. Men de flesta är nog lite utav narcisstiska.

Min näsa rinner...

Inga kommentarer: